Idræt, sport og gymnastik

Er idræt og sport lige dig, kan du tage på højskole og prøve en masse ting af. Du kan både blive udfordret på din sport eller prøve masser af nye sportsgrene af. Du har adgang til træningsfaciliteter døgnet rundt, så du har virkelig mulighed for at komme i form og udvikle dine skills.

Fokus på idræt og sport

Et højskoleophold er et godt alternativ for dig, som har lyst til at fordybe dig i fag og emner uden for det traditionelle uddannelsessystem.

Der findes et væld af tilbud inden for boldspil, gymnastik, crossfit, vandsport, outdoor og meget mere på de danske højskoler. Fagene kan kombineres med andre emner, så du fx både har adventurerace og fotografi.

Se kurser i Idræt, sport og gymnastik

Se højskoler med fag inden for Idræt, sport og gymnastik

Læs om eSport på højskoler

Man får et fedt fællesskab gennem sporten

Asger, sport og idræt

Mød Asger, der har sport og idræt

Asger har altid dyrket meget idræt. På højskolen oplever han et fællesskab omkring idrætten, og at lærerne er gode til at undervise elever på alle niveauer.

Det er megafedt at kunne prøve nye sportsgrene

Asger, sport og idræt

Få sved på panden

Du kan komme i super form og overskride dine egne grænser. Du finder ud af, at du kan meget mere end du tror.

I filmen her kan du få en fornemmelse af, hvordan det er at dyrke idræt og gymnastik på højskolen.

Ofte stillede spørgsmål

Har du flere spørgsmål om højskole? Se vores side med typiske spørgsmål og svar.

Se FAQ

Find højskoleophold

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser