Musik, teater og dans

Brænder du for at stå på en scene, eller har du lyst til at afprøve dit talent, kan højskolen være et godt sted for dig. Mange højskoler har linjefag i for eksempel musik, teater eller dans. Du møder andre med de samme interesser som dig, og du får mulighed for at udfordre dig selv.

Fokus på at udtrykke sig

Et højskoleophold er et godt alternativ for dig, som har lyst til at fordybe dig i en interesse uden for det traditionelle uddannelsessystem. Der findes et væld af tilbud inden for teater, drama, musik, dans, lydteknik, kor og meget mere.

Fagene kan kombineres med andre emner, så du fx både har musik og crossfit.

Se kurser i Musik, teater og dans

Se højskoler med fag inden for Musik, teater og dans

Jeg ville dyrke musikken mere seriøst

Orson, elektronisk musik

Mød Orson, der har elektronisk musik

Orson går på en musiklinje på en højskole. Hun opdager nye sider af sig selv og får en ny nysgerrighed i forhold til musikken.

Jeg har haft brug for at lære at blive totalt selvstændig i musikken

Orson, elektronisk musik

Du møder andre, der har de samme interesser som dig

Hvis dit hjerte banker for at udtrykke dig kreativt gennem musik, teater og dans, så kan højskolen være et fantastisk mødested. Her kommer andre unge, der griber dine ideer og udfordrer dig, hvad enten det er i øvelokalet, på scenen eller i dansesalen. I får et fantastisk sammenhold og du vil opleve, at dine evner udvikler sig i fællesskabet.

I filmen herunder kan du få en fornemmelse af, hvordan det er at have musik, teater eller dans på højskolen.

Ofte stillede spørgsmål

Har du flere spørgsmål om højskole? Se vores side med typiske spørgsmål og svar.

Se FAQ

Find højskoleophold

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser