Brande Højskole

Brande Højskole er en erhvervs- og uddannelsesrettet højskole især for ordblinde, skoleramte og tosprogede elever. Vi har trygge rammer og stærke visioner. Vi tilbyder blandt andet: 9. og 10. klasses prøve i dansk og 9. klasse i matematik, kørekort, prøve i dansk 2 for nydanskere, esport og meget mere.

Om skolen

Erhvervs- og uddannelsesrettet højskole.

Lige meget hvem du er, og hvor du er på vej hen, så er der en plads til dig på Brande Højskole. Vi ved, hvordan man underviser ordblinde, unge på vej mod ny uddannelsesstart og tosprogede.

Vi har hjertet med! Og vi giver aldrig op!

På BHS når du langt på kort tid

Med en tryg og effektiv undervisning når du langt på kort tid! Brande Højskole er anderledes end samtlige andre skoler, du har gået på:

- Du taler, læser og skriver dansk
- Du bruger IT, kamera, drama, gaming, maling
- Du bliver klædt på til at bestå din drømmeuddannelse
- Du møder nye venner

- Haven
- Samfundsfag

Praktiske informationer

Vi har nogle dejlige omgivelser både ude og inde på Brande Højskole

Der er rig mulighed for at udfolde dig sammen med dine nye kammerater på Brande Højskole.

Vi har en hal, hvor du kan spille bold, badminton eller bordtennis. Der er mulighed for at jamme lidt i musikrummet, om du så er øvet eller nybegynder. Poolbordet står også klar i spisestuen, hvis du er mere til den slags. Hvis du er mere til gaming, har vi et esports-lokale, hvor du kan battle med vennerne. Kunstlokalet er altid åben, hvis det du har lyst til at udfordre din kreative side.

På højskolen får du dit eget værelse med bad og toilet, så du kan trække dig lidt, hvis du har brug for at slappe af mellem alle herlighederne.

Brande Højskole tilbyder et forårskursus på 23 uger og et efterårskursus på 19 uger.

Vi er der for dig:

- Der gerne vil finde nye venner, en kæreste og lykken!
- Som har problemer med at læse og skrive
- Der synes skolen har været et hårdt sted at være, og som nu ønsker at komme videre i uddannelse og job.
- Der er tosproget og ønsker at få danskprøver i hus.
- Der vil tænke over livet.
- Der vil vide noget om verden.

Skoletype

Bred almen højskole

Priser

Se priser og praktisk info HER

Information om elevpladser

Elevpladser: 68

Rejser

Brande Højskole har studieture til Berlin om efteråret og til Prag om foråret.

Vi tager på ture under opholdet for eksempel til Vesterhavet, København, Aarhus eller Djurs Sommerland...

Kontakt højskolen

Brande Højskole