Nordjyllands Idrætshøjskole

Nordjyllands Idrætshøjskole er for alle, der elsker sport og idræt. Her får du personlig udvikling, fællesskab, unikke venskaber, store oplevelser, fantastisk natur og meget mere. Vælg mellem +40 sports- og idrætsfag - du kan deltage uanset niveau. Du vil med garanti få dit livs oplevelse på Nordjyllands Idrætshøjskole.

Om skolen

Det handler om at have det sjovt. Og du har det sjovt på Nordjyllands Idrætshøjskole. For her handler idræt også om venskaber, fællesskaber og oplevelser.

Vi starter der, hvor du er, og så rykker vi dine grænser, så du udvikler dig og udnytter dit fulde potentiale.

Find ud af om Nordjyllands Idrætshøjskole er noget for dig. Ring 98825300 og aftal en tid, så får du en rundvisning, fornemmer stemningen, møder eleverne og får svar på dine spørgsmål. Du kan også booke en rundvisning på vores hjemmeside.

Nordjyllands Idrætshøjskole har inddelt idrætsfagene i fem faggrupper: Bold og sport, Fitness, OutdoorUddannelse og Livsstil. Derudover har du almene fag. Du har flere idrætsfag på samme tid, kan kombinere dem, som du har lyst til, og prøve mange nye og spændende idrætsgrene, mens du er højskoleelev.

Vores undervisere er alle fagligt kompetente, dybt engagerede og dygtige idrætsudøvere, som vil gøre alt for, at dit højskoleophold bliver den bedste tid i dit liv.

Vi rejser til bl.a. Chamonix for at lave adventure-aktiviteter, til Contamines for at stå på ski og til Club La Santa, hvor vi dyrker vores idrætter og prøver nye. Læs om flere rejser.

Vores kernefag

Adventure
Cross-training
Fodbold
Forberedelse til Politiuddannelse
Golf
Håndbold
Skisport
Surfing
Volleyball og beachvolley
Keramik og Raku

Fag og emner

Praktiske informationer

Nordjyllands Idrætshøjskole i Brønderslev er bygget i 1986 og ligger centralt placeret kun få minutter fra banegård og byens centrum. Skolens placering i Nordjylland giver en række muligheder for at opleve den specielle nordjyske natur.

Skolen råder over helt moderne idrætsfaciliteter som f.eks.

• idrætshal
  • Stort fitnesscenter med cross training box, styrke-, cardio og spinninglokale
  • bevægelseshal m/springgrav
  • spejlsal
  • auditorium m/storskærm/surroundlyd
  • boldspilbaner
  • nyt klatrecenter med wiresystem, klatretårn og mountain bike-bane m.m.
  • street- basketbane
  • beachvolleybaner - og meget mere.

Hertil kommer moderne værelser m/bad og toilet og værelsesfløj indrettet med opholdsstuer og thekøkkener.

Desuden har vi kun 20 minutter ud til eget surflager, der ligger i Løkken. Udstyret kan selvfølgelig bruges i fritiden af vores elever.

Kataloger

Hent højskolens kataloger

Katalog lange kurser

Katalog korte kurser

Skoletype

Idrætshøjskole

Priser

Vores priser er meget gennemskuelige:

• Ugeprisen er 1.725 kr. pr. uge inklusiv; kost, logi, undervisning og vask af tøj. Herudover kan du tilvælge rejser.

Efter første halvår falder prisen med 475 kr. pr. uge

Læs meget mere om vores priser her.

Information om elevpladser

Elevpladser: 127

Rejser

Vi elsker at rejse - og rejse er som sagt at leve. Vi tilbyder på vores højskolekurser:

Konference- og udlejningsfaciliteter

Kapacitet: op til 100 personer få uger i sommerperioden. Ideelle rammer og faciliteter for kurser, stævner, træning, møder, teambuilding eller andre aktiviteter. Mulighed for dagskurser med op til 500 personer hele året.

Handicapfaciliteter

Skolen er indrettet i ét plan. Handicapvenlig.

Kontakt højskolen

Nordjyllands Idrætshøjskole