Rønde Højskole

Her kan du blive klogere på dit uddannelsesvalg, forberede dig til optagelsesprøve eller bare dykke ned i højskolefællesskabet uden eksaminer og prøver. Vælg mellem 5 studieforberedende linjer, 50 valgfag, rejser og ture. Glæd dig til en dagligdag fyldt med alt det du holder af, hvor der er plads til den du er.

Højskole med studieforberedende linjer

Rønde Højskole giver dig det bedst mulige springbræt videre i livet. Du vil opleve et inspirerende fællesskab, hvor du kan møde venner for livet!

Dit nye hjem bliver kun 30 minutters køretur fra Aarhus, en cykeltur fra Nationalpark Mols Bjerge og en rask gåtur fra stranden ved Kalø Vig.

Du kan slå dig løs på skolens nye idrætsfaciliteter, kreaværksteder, sciencelokale, outdoorområder eller i musiklokalet.

Studieforberedende?

Det er en stor beslutning at vælge sin uddannelse. Derfor mener vi, at du skal have de bedste forudsætninger for at vælge, hvad du gerne vil i livet.

På Rønde Højskole får du tilbudt kompetent studievejledning og du bliver helt lavpraktisk forberedt til dit kommende liv som studerende. På samme tid bliver du en del af et trygt fællesskab, uden præstationspres og karakterræs, hvor du kan blive klogere på dig selv, din fremtid og andre mennesker.

Sommerhøjskole og Korte Kurser 2024

Er et langt kursus ikke noget for dig? Så kan du stadig opleve højskolelivet. Over sommeren kan du vælge mellem et hav af korte kurser som bl.a. kor, yoga, cykling, hækling, golf, vandring og familiehøjskole.

Se alle sommerkurserne i 2024 her

Vores kernefag

Forberedelse til Journalisthøjskole og andre medieskoler
Forberedelse til Sundheds-/sygeplejeuddannelser
Forberedelse til Økonomi/samfundsuddannelser
Forberedelse til Pædagoguddannelser
Psykologi
Idræt og sport
Outdoor
Naturvidenskab
Robotteknologi

Fag og emner

Studieforberedende Linjer

Valgfag

Skræddersy dit højskoleophold med masser af valgfag ved siden af dit linjefag. Se alle valgfag her

Praktiske informationer

Kontorets åbningstider er mandag til torsdag fra kl. 8.30 til 15.30 og fredag fra 8.30 til 15.00.

Vores aktuelle kurser

Korte kurser

Emnekurser, 29. juni - 5. juli, 1 uge

Lange kurser

Skoletype

Bred almen højskole

Pris på lange kurser

Lange ophold (18-25 uger) koster 1.750 kr. pr uge.
Læs om økonomi og kursusstart på de lange kurser

Pris på korte kurser

Sommerkurser fra ca. 4.675 kr
Læs om priser og praktiske oplysninger om de korte kurser

Information om elevpladser

Elevpladser: 125

Priser og kursusstart - Rønde Højskole (rondehojskole.dk)

Rejser

Vores studierejser:

Kost

Vi tilbyder alle former for specialkost, herunder vegetarisk, vegansk og med hensyn til allergier.

Børn med på lange kurser

Det er i udgangspunktet ikke muligt at medbringe børn på lange kurser. Kontakt skolen, hvis du er forælder eller værge og gerne vil være elev.

Konference- og udlejningsfaciliteter

Vi tilbyder i visse tilfælde leje af lokaler og idrætsfaciliteter. Kontakt skolen for at høre nærmere om mulighederne.

Vi har bl.a. to store idrætshaller, indendørs klatrevæg, musiklokale og meget mere

Handicapfaciliteter

Der er mange trapper på skolen, og den byder derfor på udfordringer for gang- eller synsbesværede. Kontakt skolen, hvis du gerne vil høre om mulighederne.
Teleslynge.

Undervisningssamarbejde

Rønde Højskole tilbyder jer særligt tilrettelagte undervisningsforløb indenfor fysiologi, anatomi, sundhed og medicin. Vi lægger op til, at der både bliver tid til at lytte, tale og bruge hænderne. Vi tilbyder forløb og ekspertise indenfor bl.a.

• Fysiologi og anatomi
  • Tests af forskellige kropslige parametre
  • Sundhed, diskussion og viden
  • Træningslære, fysiologisk sundhed vs./og mental sundhed