Bliv frivillig på Folkemødet

Som frivillig for Højskolerne på Folkemødet kan du være en del af vores SoMe-team eller Stage crew.

Hvem kan blive frivillig?

Alle nuværende og tidligere højskoleelever kan blive frivillige for Højskolerne. Vigtigst er, at du brænder for højskolerne og gerne vil bruge nogle timer på dine opgaver.

Hvad får du?

• Du bliver en del af et fællesskab af højskoleelever, som mødes og arbejder sammen på Folkemødet.
  • Du får mulighed for at komme tæt på kendte og beslutningstagere.
  • Du får mulighed for at producere indhold, der kommer ud til flere tusinde via Højskolernes sociale medier.
  • Du bliver belønnet med billetter til forplejning på Folkemødet.

Fælles møder for alle frivillige

Fællesmøde onsdag aften d. 12. juni kl. 17.30 i Højskolernes Folkekøkken i Allinge på Bornholm. Løbende briefing med din gruppe - efter nærmere aftale.

Opgaver

1. SoMe

Er du skarp med ord, mikrofon eller kamera, og har du lyst til at hjælpe os med at kommunikere højskolernes budskaber undervejs på Folkemødet? Din opgave er at opsnappe de gode historier og få dem udover rampen via TikTok og Instagram. Du skal være med til at udvikle kreative formater og repræsentere de unge stemmer på Folkemødet.

Referenceperson: Anna Lisbjerg

Første fysiske møde afholdes inden fællesarrangementet onsdag d. 12. juni i Højskolernes Folkekøkken på Folkemødet.
    Arbejdets omfang: Bestemmes i samarbejde med Anna. Forvent, at du som minimum skal arbejde 6-8 timer.
    Antal frivillige: max. 10 pladser.

2. Stage crew i Højskolernes Folkekøkken

Har du sans for at få det hele til at spille, når et arrangement skal afvikles, og spiller musklerne på dine overarme? Du skal være med til at stille op ifm. arrangementer i Højskolernes telt, sørge for, at der ser ordentligt ud i sceneområdet og backstage, være roadie for bands og hjælpe med diverse praktiske gøremål.

Referenceperson: Emil Hamer Boisen

Arbejdets omfang: Formuleres i samarbejde Emil Hamer Boisen. Forvent, at du som minimum skal arbejde 6-8 timer.
    Antal frivillige: max. 10 pladser.

Tilmelding som frivillig

Skriv til tovholderne, hvis du ønsker at tilmelde dig, eller hvis du har spørgsmål. Se kontaktinfo nedenfor.

Eksempeler på frivilliges arbejde med kommunikation på Folkemødet:

Yderligere spørgsmål

For yderligere information om Højskolerne på Folkemødet, kontakt:

Jakob Bonde Rasmussen, projektleder

Emil Hamer Boisen