Sommerhøjskole og ugekurser

Sommerhøjskole er ugekurser, der ligger i sommertiden. En del af dem er familiekurser i skolernes sommerferie, hvor der er aktiviteter for både børn og voksne. Ugekurser finder sted året rundt, men der er flest i sommertiden.

Sommerhøjskole

Mange danskere holder sommerferie på højskole. Kurserne varer oftest en uge, og de spænder vidt i tema og emne. De fleste sommerkurser er emnekurser for alle voksne, men der er også specielle familiekurser, hvor der er planlagt aktiviteter for både børn og voksne, seniorkurser og rejsekurser.

Søg alle emnekurser.

Søg aktuelle familiekurser.

Søg alle seniorkurser.

Søg alle rejsekurser.

Ugekurser året rundt

Højskolerne arrangerer korte kurser året rundt. De varer 1-2 uger, og der findes ugekurser indenfor alverdens emner. Mange ugekurser ligger i skolernes ferier. I december måned afholder mange højskoler julekurser og nytårskurser.

Søg alle korte kurser.