Kunst og kreative fag

Kreativiteten får frit løb på højskolen. Du kan nørde fototeknik og arkitektur, lære nye maleteknikker eller fordybe dig i den kreative proces. Skolens faciliteter vil give dig de bedste rammer for at udfolde dig og lade dine evner gro.

Fokus på håndens og kreativitetens fag

Et højskoleophold er et godt alternativ for dig, der har lyst til at fordybe dig i fag og emner uden for det traditionelle uddannelsessystem. Der er masser af valgmuligheder inden for det kreative område.

Du kan vælge mellem design, tekstil, kunsthåndværk, fotografi, skulptur, installation, kunst, arkitektur, grafik og meget mere. Du kan sammensætte dit skema af masser af kreative fag, og du har også mulighed for at kombinere, så du for eksempel både har kunst og kajak.

Se kurser i Kunst og kreative fag

Se højskoler med fag inden for Kunst og kreative fag

Jeg ville afprøve, om jeg skulle arbejde videre med kunsten

Magnus, billedkunst

Mød Magnus, der har billedkunst

Magnus dyrker sin interesse for kunst på højskolen. Han nyder at arbejde intensivt med kunsten og fordybe sig i processen.

På højskole bliver man inspireret af hinanden

Magnus, billedkunst

Gå i værkstedet, når det passer dig

På højskolen har du adgang til skolens faciliteter 24 timer i døgnet. Hvis du følger de kreative fag betyder det, at du kan nørkle videre med et projekt også i din fritid og på den måde opnå en større fordybelse. Du møder andre kreative mennesker og I kan sammen dykke ned i nye metoder og materialer.

I filmen herunder kan du få en fornemmelse af stemningen omkring de kreative fag på højskolerne.

Ofte stillede spørgsmål

Har du flere spørgsmål om højskole? Se vores side med typiske spørgsmål og svar.

Se FAQ

Find højskoleophold

Find et højskoleophold, der passer til dig. Vælg mellem 75 højskoler og over 200 fag.

Søg kurser