Livet er ikke det samme uden højskolerne

Følg med på sociale medier

Højskolernes fortælling er ikke én fortælling. Det er tusindvis af fortællinger! Men én ting går alligevel igen. For stort set alle, som har været på højskole, siger, at det har haft en kæmpe betydning for deres liv. At det har været afgørende for, hvem de er - og hvad de er blevet til.

Højskolerne er med til at forme os og åbne vores horisonter. De giver os tid til at fordybe os i det som betyder allermest for os. Om det er økologisk landbrug, kropspositvisme eller gaming, så giver højskolerne os mulighed og tid til at praktisere det som betyder allermest for os og som vil præge resten af vores liv. De dygtiggør os – fagligt og menneskeligt – til at leve de liv, vi ønsker.

Alle livets facetter kan rummes af et ophold på en højskole. Opholdet kan rumme den indre rejse og den personlige udvikling. Det rummer indsigten i andre mennesker og kulturer. Det er et ophold som vil forme dig og præge dig og din omverden under dit ophold – og resten af dit liv.

Højskolerne i Danmark har kort sagt en afgørende betydning for den enkelte person og for vores samfund.

Det er derfor vi siger:

Livet er ikke det samme uden højskolerne

X ville ikke være det samme uden Y

Hvilken forskel har højskolen gjort for dig? Eller hvilken forskel tænker du, at højskolerne gør for samfundet?

Brug vores generator og fortæl andre, hvad højskolen betyder for dig. Du kan skrive lige hvad du har lyst til eller bruge "X ville ikke være det samme uden Y"-formen. Del dit billede på sociale medier, så vi står sammen om at udbrede kendskabet til højskolerne.