Højskole skaber nye rammer for landbrugsdebatten

Udgivet 13-12-2016

Vestjyllands Højskole inviterer til fire åbne samtaler om landbrugets fremtid.

Landbrugets fremtid og muligheder

Under titlen 'Landbruget - vores fælles fremtid?' og med udgangspunkt i landbrugets aktuelle krise sætter Vestjylland Højskole i samarbejde med Vestjysk Landboforening og Ringkjøbing-Skjern Erhvervsråd fokus på de mange muligheder for strukturel udvikling af landbruget, fødevareproduktionens organisering samt gastronomi- og madkulturens fremtidige retning.

Fire åbne samtaler om landbruget

Højskolen inviterer alle med interesse for landbruget til fire åbne samtaler på skolen i løbet af vinteren '16/17. Samtale-aftenerne vil have forskellige temaer, og både landmænd, forskere, interesseorganisationer, NGO'er og andre aktører vil deltage og bidrage med løsninger og idéer til fremtidens landbrug.

Folkeoplysning i fokus

Folkelig oplysning er et af højskolernes 3 kernebegreber. Vi sætter fokus på de 21 projekter, der har fået penge af folkeoplysningspuljen i 2016.
Se flere folkeoplysningsprojekter.