"Hvis ikke os, hvem så"

Udgivet 09-06-2016

Højskolerne og Globalstory.dk er gået sammen med Dagbladet Information om at sætte fokus på nogle af de unge, som har valgt selv at kæmpe for en grønnere fremtid.

De yngre generationer er vokset op med bevidstheden om, at vi er ved at ødelægge vores klima. Det er samtidig dem, der skal leve med konsekvenserne, hvis ikke vi formår at gøre noget ved truslen.

Højskolerne og Globalstory.dk er gået sammen med Dagbladet Information om at sætte fokus på nogle af de unge, som har valgt selv at kæmpe for en grønnere fremtid. Højskoleelever er rejst ud til destinationer i Europa og den øvrige verden for at tale med og skrive om unge, der aktivt forsøger at skabe et mere bæredygtigt samfund.

Der er der bl.a. kommet avistillægget Omstilling ud af, og højskolerne sætter også på Folkemødet fokus på behovet for grøn omstilling.

Følg med i Informations journal.