Nyt korværk er inspireret af Grundtvigs tanker om fællessang

Udgivet 29-11-2016

Grundtvigs Højskole har skabt rammerne for et nyt korværk inspireret af Højskolesangbogen og Grundtvigs tanker om fællessang som folkeoplysende virkemiddel.

Se og hør hele koncerten her

Nyt korværk inspireret af Grundtvig og Højskolesangbogen

Med inspiration i Grundtvigs tanker om fællessang som folkeoplysende virkemiddel og Højskolesangbogen har Grundtvigs Højskole skabt rammerne for tilblivelsen af korværket 'Solskin og Sorten Muld'.

Journalist og forfatter Georg Metz (og Grundtvig) har skrevet teksterne, imens musikken er komponeret af komponist og dirrigent John Høybye. Værket blev første gang opført på Grundtvigs Højskole i sommeren 2016.

Værket udkommer på CD i foråret 2017, og Grundtvigs Højskole håber, at andre højskoler fremover også har lyst til at prøve kræfter med at opføre kortværket.

Folkeoplysning i fokus

Folkelig oplysning er et af højskolernes 3 kernebegreber. Vi sætter fokus på de 21 projekter, der har fået penge af folkeoplysningspuljen i 2016

Se flere folkeoplysningsprojekter