Højskoleelever på Roskilde Festival

Udgivet 27-06-2017

Masser af højskoleelever sætter deres præg på året Roskilde festival. To campområder har højskoleånd i baggagen: Clean Out Loud arbejder på en renere festival og Settle’N’share samtænker festival- og højskoleånd.

Clean Out Loud

Igen i år kan man vælge at bo i Clean Out Loud på Roskilde Festival. Elever fra Vallekildes Event– og Lederskabshold står bag, og de har til opgave at motivere festivalgængerne til at rydde op efter sig selv.

Og det går ikke stille for sig: skraldeparader, skraldekonkurrencer, skraldedans, musik og fest er ingredienserne, når Clean Out Loud-crewet sammen med festivaldeltagerne er med til at sørge for, at den hårdt prøvede dyrskueplads ved Roskilde efterlades lige så ren, som den var, før det festende folk rykkede ind.

Følg Clean Out Loud på Facebook

Settle’N’share

Roskilde Festival Højskole har fået et område af festivalen som en slags legeplads, hvor de kan prøve nogle højskoleværdier af.

”I Settle’N’Share skal vi udleve vores højskoles værdier, inden den åbner i 2019. Værdierne handler om omsorg, om nabointeresse, at være fællesskabsopsøgende, og så forpligter man sig på at lave et event, hvor andre fra området også kan komme.”

Julia Hunt er projektleder i Settle’N’Share

Højskoleværdier som fællesskab og fællessang integreret hver dag under festivalen.

Følg Settle'N'share på Facebook

Se forberedelserne til Clean Out Loud lejren

COL17 Preparations

We are working hard so that we can play hard right alongside all the awesome COL17 Camps!

Posted by Clean Out Loud on Friday, 16 June 2017

Se mandagens begivenheder i Settle'N'Share

Monday in Settle'n Share

WOW! Thank you for yet another amazing day guys. We are overwhelmed with how many cool people and events we have witnessed today, culminating in the huge MGP event - the biggest so far in our history. Take a look, and see you tomorrow at 11am! ...or maybe 10am for beer yoga?

Posted by Settle'n Share - Roskilde Festival Højskole on Monday, 26 June 2017