Grundtvig sender digt-pics til kollega

09-10-2017

Højskolernes fader Grundtvig er taget under kærlig behandling af DR historie i forbindelse med Historien om Danmark. Se med i videoen, hvor han brokker sig over Dr.dk's clickbait og sender 'digt-pics' via iMessage til B.S. Ingemann.

DR historie har talt med Grundtvig i anledning af, at tv-serien 'Historien om Danmark' nu er nået til 1800-tallet, hvor Grundtvig og de andre guldalder-ikoner huserede.

De har lavet eksperimentet: Hvad hvis Grundtvig havde en smartphone. Det er der kommet et godt grin ud af.

Du kan også blive klogere på Grundtvig lange og ikke altid lette liv i artiklen:

Her er den rablende Grundtvig, du ikke lærte om i folkeskolen

Er du mere nysgerrig på hvem digteren, præsten, historikeren, politikeren, pædagogen og filologen Grundtvig var er der god information at hente hos Grundtvigs Forum.