Prøv højskolelivet af på Højskolernes Dag

Udgivet 12-04-2019

D. 4. maj åbner en lang række højskoler dørene, så du kan få en smagsprøve på, om højskolelivet kunne være noget for dig.

Foto: Vrå Højskole

Workshops, foredrag og musik

På Nørgaards Højskole vil der være gang i klatretårn, bål, art studio og volleyballbanen, mens Grundtvigs Højskole holder to korte lektioner, der viser, hvordan højskoleundervisningen i Psykologi og Film/Foto foregår. Derudover vil der være en minioptræden med sangskrivereleverne.

Læs mere om Højskolernes Dag

På Den Skandinaviske Designhøjskole afholder eleverne mini-workshops, hvor du får mulighed for at prøve kræfter med maskiner og udstyr i skolens kreative værksteder, mens Rødding Højskole benytter lejligheden til at markere Danmarks befrielse med en befrielsesgudstjeneste, foredrag om Kaj Munk ved Per Stig Møller og lys i vinduerne ved aftentid.

Se en liste over nogle af højskolernes aktiviter her

Rundvisning på skolen

Selvom højskolerne har planlagt mange forskellige aktiviteter, kan du være sikker på at få en rundvisning og se skolernes mange faciliteter, elevværelser, udearealer med mere.

Flere steder er det eleverne, der står for den guidede rundtur, så du har mulighed for at høre om livet, hverdagen og fagene på skolen.