March mod ensomhed

Udgivet 27-03-2019

Patrick Cakirli har sat sig et mål: At sætte fokus på ensomhed. Nu går har for tredje gang igennem Danmark og han går kun, hvis han har følgeskab af andre. Følg hans rute som bl.a. går forbi Højskolerne i Ryslinge, Ollerup, Vejle, Odder, Hadsten og Mariager.

Den 7. december 2016 skrev Patrick Cakirli en besked på de sociale medier:

"Jeg er desperat efter at møde nye mennesker. Jeg er ensom og går igennem den sværeste periode i mit liv. Jeg sidder på trapperne foran Københavns Rådhus fra kl. 14-20. Jeg har sorte bukser og en North Face taske på."

Patrick Cakirli 2016

Den blev vendepunktet for Patrick. Han vil nu for tredje gang gå gennem Danmark og sætte fokus på ensomhed. Følg hans rute som bl.a. går forbi Højskolerne i Ryslinge, Ollerup, Vejle, Odder, Hadsten og Mariager.

Følg med eller meld dig til en del af ruten på www.facebook.com/marchmodensomhed/

Fra den 1. april til og med den 28. april vil Patrick Lichtenstein Cakirli, i samarbejde med Folkebevægelsen mod Ensomhed, gå mere end 550 km fra København, ned over Østsjælland til Sydhavsøerne, videre over Langeland, Tåsinge og Fyn - og op gennem Jylland til Aalborg. Patrick inviterer hele Danmark med - for han går kun, hvis han har følgeskab af andre - ellers står han stille! Dette gør han for at understrege vigtigheden af fællesskab og social ansvarlighed i kampen mod ensomhed.

Se ruten for March mod Ensomhed 2019

Folkebevægelsen mod ensomhed

Vidste du, at flere end 350.000 mennesker i Danmark føler sig svært ensomme? Højskolerne sammen med flere end 80 organisationer en del at Folkebevægelsen mod ensomhed

Visionen er at ingen i Danmark skal rammes af alvorlig ensomhed, og vi håber, at så mange som muligt vil være med til at gøre en ekstra indsats.