Seniorer på højskole

Rigtig mange seniorer og ældre nyder ophold på højskole. Det er særligt korte kurser eller sommerkurser, som trækker modne mennesker til.

Seniorkurser og seniorhøjskoler er kurser for ældre mennesker, som foretrækker at være sammen med andre i samme aldersgruppe.

De fleste seniorkurser varer en eller to uger.

Se alle højskoler i Danmark

Seniorhøjskoler

Der findes fire seniorhøjskoler i Danmark. Seniorhøjskoler har dispensation fra højskolelovens krav om udbud af lange kurser.

Se kurser på seniorhøjskoler

Seniorkurser

Rigtig mange højskoler laver kurser særligt for seniorer. Der er et meget bredt udbud af fag, som rummer alt fra foredrag, ture i natur og kultur.

Se aktuelle seniorkurser

Bedsteforældre med børnebørn på højskole

Bedsteforældre og børn

Som senior kan du nemt få dine børnebørn med på højskole. Familiekurser er særligt tilrettelagt for børn og voksne.

Se aktuelle familiekurser

Bestil nye kataloger gratis og find kurser for 2023 her ...

Alle korte kurser

Højskole er for alle. Derfor er langt de fleste korte kurser også besøgt af folk i alle aldre. Find over 100 korte kurser på en Danmarks 70 folkehøjskoler.

Se alle korte kurser

Hvad koster et højskoleophold?

Åbne arrangementer

Rigtig mange højskoler har åbne foredrag, vandreture, sangaftener m.m.

Se listen over åbne arrangementer

Nyheder om seniorer

Hent flere